Shop økologisk luksus til dig selv og dit hjem.
Menu
14 DAGES FORTRYDELSESRET
RETURNERING
KØB EN RETURLABEL
TILBAGEBETALING
REKLAMATION
FORKERT / DEFEKT VARE MODTAGET

Returnering og ombytning

Har du har købt en vare på www.thebaand.dk, som alligevel ikke var helt det, du kunne tænke dig, har du naturligvis mulighed for at returnere varen til THE BAAND. I det følgende kan du finde hjælp til hvordan du returnerer eller ombytter en vare.




14 dages fortrydelsesret

Når du handler hos THE BAAND har du altid 14 dages fortrydelsesret, som betyder at du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og derefter returnere varen / varerne til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen / varerne. Hvis fristen udløber på en , lørdag, søndag, helligdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.
Husk at du efter modtagelsen af varen / varerne alene må håndtere disse på en sådan måde, at du kan fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den enkelte vare fungerer på. For køb af tøj betyder det, at du må prøve tøjet på, som i et prøverum i en fysisk butik, men ikke tage varen i brug.

Vær opmærksom på, at THE BAAND ikke kan tage varer retur som bærer præg af, at der ikke er udvist forsigtighed i forbindelse med at tøjet er blevet prøvet.

  • Pas på med parfume eller deodorant, som kan efterlade lugt eller mærker på tøjet
  • Brug ikke unødig kraft
  • Tøjet skal returneres i samme stand som det blev leveret, og må derfor heller ikke lugte af røg eller fremstå snavset. 


    For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen / varerne. Du skal altså give os besked på e-mail inden du returnerer en vare.



    Returnering

    Hvis du fortryder købet, skal varen / varerne tilbageleveres til:

    The Baand
    Att. Stine Bauer Boskov
    Vigerslev Allé 38, 5. sal
    2500 Valby
    Danmark


    Husk at give os besked på email: shop@thebaand.dk inden du sender varerne retur.

    Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varen / varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen / Varerne, indtil vi modtager din returpakke. Gem altid din postkvittering og tracking nummeret. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen / varerne, når du fortryder et køb. 

    Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse. Husk du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som er sendt uden omdeling, og derfor kun kan afhentes i en postbutik / pakkeshop. Vær opmærksom på, at der ikke altid er nogen på vores adresse til at modtage pakker. Vi anbefaler at du sender med Post Danmark eller GLS, så vi efterfølgende kan hente pakken i nærmeste postbutik / pakkeshop i de tilfælde hvor vi ikke er her til at modtage pakken.

     

    Du skal vedlægge den returformular, som blev sendt i pakken med din bestilling. Du kan få den eftersendt på e-mail ved at rette henvendelse til os på e-mail: shop@thebaand.dk, eller du kan downloade den HER.




    Køb en returlabel

    Du kan købe en returlabel, så du nemt kan returnere en vare / varer til THE BAAND. Du bestemmer selv om du vil sende med PostNord eller GLS.

    Din returseddel er allerede udfyldt med THE BAAND's oplysninger, så du skal blot udfylde dine egne oplysninger og betale for købet. Så snart du har betalt kan du downloade og printe din returlabel.
    Tryk HER for at købe en returlabel.




    Tilbagebetaling

    Når vi modtager din returvare / returvarer, tjekker vi den / dem, og herefter får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, såfremt varen er i ubrugt og salgsbar stand. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglerne tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog altid på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen.

    Vær opmærksom på at du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • hvis mærkat / label er aftaget helt eller delvist, eller hvis denne mangler
  • varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer.

  • Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde den enkelte vare fungerer på.



    Reklamation - hvis der er noget galt med varen

    Dit køb er til enhver tid omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet varen, få pengene tilbage eller opnå et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og senest 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os på e-mail: shop@thebaand.dk.

    Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. I nogle situationer vil et billede af fejlen være nok, for at fastslå om der er tale om en reklamation eller ej. Andre gange kan det være nødvendigt for os at se varen. I tilfælde af at varen skal sendes retur, bedes du huske at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du bør gemme din kvittering og evt. tracking nummer for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for varen indtil vores modtagelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som er sendt uden omdeling.



    Forkert vare modtaget / defekt vare modtaget

    Hvis den vare, du har modtaget er defekt, eller hvis du har modtaget en forkert vare i forhold til det du har bestilt, bedes du kontakte os på e-mail: shop@thebaand.dk. Oplys i din e-mail ordrens referencenummer, dit navn og adresse, telefonnummer og produktets detaljer samt begrundelse for ønsket tilbagelevering eller ombytning. Vi bestræber os på at svare på din henvendelse indenfor 48 timer. Vi vil i vores besvarelse rådgive om hvordan den videre returproces skal foregå. Såfremt fejlen bekræftes af os vil du enten modtage en ny vare eller du vil få tilbagebetalt købsbeløbet.



    Til toppen

    Tilmeld dig vores nyhedsmail

    Du får 10% rabat på din første ordre, når du tilmelder dig vores nyhedsmail.